ABC marketingu na Instagramie: Czy warto w to inwestować?
6 mins read

ABC marketingu na Instagramie: Czy warto w to inwestować?

ABC marketingu na Instagramie: Czy warto w to inwestować? Instagram to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych. Jego fenomen polega na prostocie prowadzenia profili i oferowanej przez niego różnorodności. Liczba jego użytkowników każdego roku gwałtownie wzrasta. Popularność tego kanału odzwierciedla się w tym, że wiele firm zgłasza chęć i zapotrzebowania na prowadzenie marketingu na Instagramie. To doskonałe miejsce w sieci do pozyskiwania nowych klientów, budowania wizerunku marki, a nawet podjęcia próby wkroczenia na rynek międzynarodowy. Instagram to bowiem serwis, którego zasięg jest globalny. Na sukces działań reklamowych w jego obrębie składa się dodawanie estetycznych i unikatowych treści oraz umiejętne dodawanie hasztagów. Warto pamiętać, że serwis ten powstał po to, aby hołdować komunikacji wizualnej, a więc dodawane zdjęcia muszą przyciągać uwagę użytkowników i wzbudzać chęć śledzenia wydarzeń w życia danej firmy na kolejnych postach lub Instagram Stories.

Marketing na Instagramie – informacje praktyczne

Na początku istnienia Instagrama uważano, że jest to narzędzie przeznaczone przede wszystkim dla firm zajmujących się projektowaniem ubrań, wykonywaniem makijażu i innymi dziedzinami z zakresu fashion i beauty. Czas pokazał jednak, że ten o konkretny portal społecznościowy to odpowiednie rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który ma dobry pomysł na jego prowadzenie. Serwis ten sprzyja budowaniu społeczności wokół już istniejących lub dopiero wkraczających na rynek marek. Uważa się, że marketing na Instagramie pozwala na pozyskanie jedynie młodych odbiorców. Jest w tym sporo prawdy – osoby korzystające z tej aplikacji zazwyczaj mieszczą się w przedziale wiekowym od 16 do 30 lat. Warto także wiedzieć, że z Instagrama o wiele częściej korzystają kobiety niż mężczyźni. Takie informacje są niezbędne podczas budowania strategii marketingowej dla prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

Portal społecznościowy w formie aplikacji mobilnej

Instagram powstał po to, aby dzielić się z innymi użytkownikami aplikacji ważnymi elementami swojego życia, pasją, pracą itd. Wszystko to miało mieć miejsce dzięki udostępnianiu zdjęć wykonanych przy pomocy smartfona. Rozwiązanie polegające na dodawaniu do Internetu wizualnego contentu zaraz po jego stworzeniu było bardzo innowacyjne i to właśnie z tego powodu spotkało się ono z tak wielkim entuzjazmem ze strony społeczeństwa. Serwis pozwala na dodawanie fotografii, opisywanie ich, komentowanie i udostępnianie dalej oraz przeglądanie materiałów zamieszczonych przez innych użytkowników.

Marketing na Instagramie wydaje się bardzo ważnym elementem prowadzenia firmy. Wszystko przez gwałtowny wzrost jego popularności. Każdego roku w aplikacji rejestrują się tysiące nowych użytkowników. Z pewnością jest to bezpośrednim efektem częstszego korzystania ze smartfonów, z których pomocą można obsłużyć Instagram. Z portalu można korzystać wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do Internetu. Kolorowe i ciekawe treści mogą zająć nasz czas podczas podróży pociągiem, w oczekiwaniu na kogoś, w czasie spożywania posiłku i podczas niemal każdej wykonywanej przez nas czynności. Według ogólnodostępnych statystyk jedną z najczęściej wykonywanych czynności na urządzeniach mobilnych takich jak telefony i tablety jest przeglądanie contentu zamieszczonego w mediach społecznościowych.

Prostota obsługiwania aplikacji

Zarejestrowanie własnego konta na Instagramie zajmuje nie więcej niż kilka minut. Wystarczy pobrać aplikacje z App Store lub Google Play i utworzyć konto. Można tego dokonać za pomocą już istniejącego profilu na portalu Facebook lub posługując adresem e-mail. Sam proces publikowania postów jest bajecznie prosty i nie powinien nikomu przysporzyć zbyt dużego kłopotu. Aplikacja jest niezwykle intuicyjnie skonstruowana, a marketing na Instagramie to skuteczny sposób dotarcia do nowych grup potencjalnych klientów.

Warto jednak mieć świadomość, że wszelkie działania marketingowe w tym serwisie społecznościowym, powinny zostać poprzedzone stworzeniem przemyślanej strategii. Do jej najważniejszych elementów należy przeanalizowanie profili firm konkurencyjnych oraz odnalezienie najbardziej adekwatnych dla danej branży hasztagów. Warto rozważyć także możliwość korzystania z aplikacji do tworzenia kolaży z fotografii lub dodawania specjalnych efektów (np. ramek świątecznych). Każdy z podjętych kroków zbliża nad do zbudowania indywidualnego i niepowtarzalnego wizerunku własnej marki, a to właśnie to jest najbardziej pożądaną kwestią przez użytkowników portalu.

Marketing na Instagramie to także możliwość nieustannego poszerzania swoich zasięgów. Oczywiście należy wiedzieć, że liczba followersów rzadko pokrywa się z liczbą rzeczywistych klientów, ale to właśnie obserwatorzy są istotnym elementem wizerunku firmy. Bardzo często wartość produktów jest oceniana na podstawie tego, jak wiele osób interesuje się produktami lub usługami danej marki. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby profil na Instagramie został jak najbardziej rozwinięty.

angielski francuski niemiecki hiszpański