Rodzaje reklamy zewnętrznej
6 mins read

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Rodzaje reklamy zewnętrznej: w dobie internetu większość firm w działaniach marketingowych i promocyjnych skupia się na internecie. Warto jednak nie inwestować tylko w jeden sposób reklamowania swojego biznesu i zastanowić się nad dodatkowymi opcjami, jaki niesie… ulica. Rozwiązaniem, które nadal cieszy się dużą popularnością, jest reklama zewnętrzna, zwana również reklamą outdoorową. Dzięki odpowiedniemu doborowi rodzaju reklamy oraz właściwej oprawie graficznej jesteśmy w stanie przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z naszych produktów lub usług. W dzisiejszym tekście wymienimy najpopularniejsze reklamy zewnętrzne.

Reklamy zewnętrzne typu citylight

Citylight to doskonała platforma dla reklamy zewnętrznej. Ma formę podświetlanej tablicy, w której instaluje się konkretny druk cyfrowy reklamowy. Idealnie wpasowuje się w naturalne otoczenie miasta – citylighty spotkamy wiatach przystanków, w alejkach w centrach handlowych lub bezpośrednio na intensywnie uczęszczanej ulicy. To duża zaleta tego rozwiązania – ze względu na niewielkie rozmiary, zamontować je można niemal wszędzie. Taka komunikacja marketingowa przyciąga wzrok, bo znajduje się bardzo blisko potencjalnego odbiorcy i to w dodatku w jego naturalnych warunkach. To idealny sposób dotarcia do pieszych – citylighty można umieścić tam, gdzie ludzie są zmuszeni na coś oczekiwać (knajpki z jedzeniem na wynos, pobliże dworca, wcześniej wspomniany przystanek, przejścia dla pieszych) lub dokąd zmierzają (reklamy w pobliżu wejść i wyjść do galerii). Dzięki dobremu oświetleniu i nowoczesnej technologii taka reklama zewnętrzna posiada intensywne, nasycone barwy oraz jest dobrze doświetlona, więc nie sposób jej przeoczyć niezależnie od pory dnia/nocy. Citylight zazwyczaj charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami, ale w tym tkwi siła tego rodzaju reklamy – wtapiają się w miejski krajobraz, nie szpecą go i nie są zbyt natarczywe. Jednocześnie, dzięki atrakcyjnemu wyglądowi i korzystnym lokacjom treści bardzo mocno zapisują się w pamięci odbiorców.

Reklamy wielkoformatowe

Takie reklamy zewnętrzne https://www.pb-reklama.pl/oferta/tablice-informacyjne/ umieszczone są na specjalnych konstrukcjach, najczęściej budowanych ze stali nierdzewnej. Producenci proponują rusztowania ocynkowane, co przeciwdziała powstawaniu korozji i rdzy. Ogromny rozmiar reklamy sprawia, że treści nie da się przegapić. Taki nośnik doskonale sprawdzi się przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza w okolicach skrzyżowań. Reklamy wielkoformatowe pojawiają się w miejskim krajobrazie nie tylko na specjalnych konstrukcjach; często można spotkać je bezpośrednio na budynkach. Wykonywane bywają z siatki mesh lub z baneru backlight/frontlight. Pierwsze rozwiązanie określane jest również nazwą banerów siatkowych. Dobrze przepuszczają powietrze i światło. Dodatkowo są bardzo lekkie, więc często wykorzystuje się je do tworzenia ogromnych plansz, których wielkość sięga nawet kilku tysięcy metrów kwadratowych. Siatkę bardzo często stosuje się na imprezach masowych (mogą różnić się gęstością i tym, jak bardzo przepuszczają dźwięki). Decydując się na taką reklamę zewnętrzną w mieście należy dokładnie zastanowić się nad miejscem. Jeśli zasłonimy dużą część budynku, możemy zaburzyć miejską architekturę, a odbiorcy mogą uznać taki przekaz za zbyt nachalny. 

Reklamy dmuchane

Reklamy zewnętrzne dmuchane charakteryzują się dużą mobilnością. Zwane bywają również reklamami pneumatycznymi. Doskonale sprawdzą się podczas imprez plenerowych, koncertów, festynów, pikników itp. Nowoczesne rozwiązania można bardzo szybko zamontować i zdemontować. Różnią się wielkością i kształtem. Do reklam pneumatycznych zaliczymy zarówno wielkie, bezzałogowe sterowce, jak też powiększone atrapy produktów i namioty. Szeroko stosowaną opcją są balony. Dodatkowo ich kształt sprawia, że hasła reklamowe są widoczne z każdej strony. Ciekawą opcją są też reklamy dmuchane w postaci bram. Często można je spotkać na imprezach sportowych (nierzadko to medium wykorzystuje się do oznaczenia miejsca startu i mety). W tym miejscu trzeba wspomnieć o windmanie, bardzo sympatycznej i przyciągającej wzrok reklamie przypominającej postać. Taki przyjazny stworek często pojawia się na imprezach plenerowych. Z jego pomocą swoje usługi reklamują również salony samochodowe, myjnie i wiele innych punktów. Jej główną zaletą jest zabawny kształt oraz fakt, że bez przerwy się porusza, co nie może umknąć uwadze przechodniów i przejeżdżających samochodów.

Reklamy zewnętrzne to skuteczny element strategii marketingowej. Są niezastąpione na różnorodnych imprezach plenerowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, z powodzeniem wykorzystuje się je też na ulicach miast. Wybierając optymalny rozmiar reklamy mamy szansę zwiększyć świadomość marki, zapisać się w pamięci potencjalnych klientów i jednocześnie nie zaburzyć architektonicznego miejskiego porządku. W przypadku reklamy zewnętrznej szczególnie ważna jest jakość materiałów – muszą dobrze znosić różnorodne warunki pogodowe. Z tego powodu warto skorzystać z opcji proponowanych przez sprawdzonych producentów reklam zewnętrznych.

 

Webadruk drukarnia cyforwa
Al. Armii Krajowej 61
50-541 Wrocław
570 240 980
www.webadruk.pl