Sitodruk na ubraniach – czy tylko dla osób prywatnych?
6 mins read

Sitodruk na ubraniach – czy tylko dla osób prywatnych?

Zadruk ubrań metodą sitodruku staje się rzeczą coraz bardziej popularną. Wszystko ze względu na to, że współcześnie ludzie uwielbiają nosić silnie spersonalizowane przedmioty, niedostępne na półkach sklepowych i nieposiadane przez rzeszę innych osób. Korzystają z tego firmy, dla których sitodruk na ubraniach stanowi formę tworzenia unikalnych, trwałych i lubianych przez odbiorców materiałów reklamowych. Czy jednak opłaca się w niego inwestować? Czy cała inwestycja jest też opłacalna dla osób prywatnych, czy powinny one poszukać pewnych jej alternatyw? Te kwestie postaramy się poruszyć w tym wpisie.

Sitodruk na ubraniach na usługach firm

Sitodruk na ubraniach jest czymś, co bez wątpienia rozwija swoje skrzydła na usługach firm, które chcą zainwestować w skuteczną i solidną reklamę bezpośrednią. Wynika to z tego, że tworzone za pomocą sitodruku ubrania:

  • są trwałe i wytrzymałe – nie pozostawia wątpliwości fakt, że tworząc ubrania z nadrukiem czy to z logo naszej firmy, czy też z inną formą jej reklamy, chcemy, aby nadruk ten utrzymał się na niej tak długo, jak to tylko możliwe. Im dłużej będzie widoczny, tym dłużej będzie też pełnił rolę naszej reklamy. Ubrania zadrukowane metodą sitodruku zachowują swoją formę przez bardzo długi czas, będąc odpornymi na pranie, ścieranie i wszystko, co mogłoby wpłynąć na ich trwałość;
  • są lubiane przez ich odbiorców – któż nie lubi dostać fajnego ciucha za darmo? No właśnie! Jeżeli właściwie opracujemy projekt, czyniąc z niego coś interesującego dla naszych odbiorców, ubranie wręczone w celach reklamowych będzie noszone z radością – a o to tak właściwie nam chodzi;
  • posiadają zadruk w dowolnie przez nas wybranym miejscu – sitodruk na ubraniach pozwala na niemal dowolne dobranie powierzchni, którą chcemy zadrukować (pod warunkiem, że firma podejmująca się zadruku dysponuje odpowiednim sprzętem, który pozwoli jej wykorzystać pełnię możliwości tej metody). Możemy więc wykazać się ogromną kreatywnością, tworząc ubrania ciekawe, przykuwające wzrok i – najlepiej niebezpośrednio – promujące nasz biznes;
  • cechują się bardzo niską ceną – elementem, który najbardziej wpływa na cenę ostateczną usługi sitodruku jest matryca, którą firma tworząca go musi stworzyć dla konkretnego projektu. W związku z tym decydując się na zakup ubrań reklamowych zadrukowywanych tą metodą powinniśmy zamówić ich jak najwięcej – większa ich ilość oznacza redukowanie ceny jednostkowej. Zadbajmy więc o to, by właściwie dostosować skalę naszej inwestycji – tak, aby nabyć odpowiednio dużo ubrań z reklamą i maksymalnie zoptymalizować koszty związane z tą inwestycją. Nie rozbijamy jej na części, zamówmy wszystko jednocześnie, a będzie to tanie i opłacalne.

Oczywiście skuteczność ubrań reklamowych powstałych na bazie metody sitodruku zależy od bardzo wielu czynników. Całego procesu nie da się zatem nazwać jednoznacznie skutecznym – aby takim był, należy wykonać właściwy i przykuwający uwagę projekt, a same wyprodukowane ubrania rozdać osobom stanowiącym target naszej firmy. Jeżeli jednak to wszystko dobrze rozegramy, sitodruk na ubraniach okaże się najlepszą formą marketingu, na jaką tylko moglibyśmy postawić – taką, która pozwoli nam zawalczyć na tym przepełnionym konkurencją rynku.

Sitodruk na ubraniach a zlecenia prywatne

 

Podczas gdy, jak już wyżej zaznaczyliśmy, sitodruk na ubraniach sprawdza się znakomicie w przypadku firm, nieco gorzej wygląda z perspektywy osób prywatnych. Nie wynika to jednak z innego podejścia firm korzystających z niego do tychże osób, a do… opłacalności całego przedsięwzięcia. Ta forma nadruku wymaga przygotowania specjalnej matrycy, stworzonej z myślą o konkretnym projekcie. To ona jest odpowiedzialna za większą część ceny ostatecznej przedsięwzięcia. Jeżeli więc planujemy przygotowanie zaledwie jednej koszulki czy bluzy, może się to dla nas okazać nieopłacalne i po prostu drogie. Inaczej ma się sytuacja, gdy przygotowujemy więcej materiałów personalizowanych – wtedy całe przedsięwzięcie będzie stawało się coraz bardziej opłacalne wraz ze wzrostem ich ilości.

Jeżeli zatem nie planujemy promowania swojej prywatnej inicjatywy, a na przykład po prostu sprezentowane oryginalnego i przydatnego gadżetu znajomemu, powinniśmy wybrać inną formę zadruku. Nawet jeśli nie będzie ona tak perfekcyjne wykonana, jak sitodruk na ubraniach, będzie we właściwej i adekwatnej skali inwestycji cenie.

Podsumowanie

Sitodruk na ubraniach to coś, w co inwestuje coraz więcej firm na całym świecie – zwłaszcza tych mniejszych, które swoich szans na konkurowanie na rynku upatrują w reklamie bezpośredniej. Zadruk ubrań metodą sitodruku jest trwały, bardzo dobry jakościowo i po prostu tani. Choć sięgnąć po niego mogą również osoby prywatne, może to okazać się dla nich nieopłacalne ze względu na jego charakter, zakładający zakup specjalnej (dość kosztownej) matrycy pod konkretny projekt. Jeżeli jednak planujemy zadruk mnóstwa ubrań, nie wahajmy się w to “wejść”. Z pewnością będzie to inwestycja, z której będziemy bardzo zadowoleni.

niemiecki